sâmbătă, 12 martie 2011

Triunghiul morţii din Marea Neagra







   Triunghiul morţii din Marea Neagra

  În Marea Neagră, în imediata vecinătate a Insulei Şerpilor, aflat la 45 kilometri nord-vest de Sulina, se află un misterios „Triunghi al Bermudelor”.
Deşi zona este cunoscută încă din Evul Mediu, puţini au auzit despre acest triunghi, supranumit al "morţii", care "călătoreşte" prin apele Mării Negre.
Turcii au făcut primele relatări despre această zonă stranie, denumită de ei "Vârtejul Morţii". Nenumărate asemenea povestiri relatau despre dispariţii surprinzătoare în apele relativ liniştite şi în plină zi! Surprinzătoare sunt şi unele povestiri ruseşti din secolele XIII şi XIV care relatează despre un "vârtej alb" care târa la fundul mării păsări, corăbii şi chiar mici insule! Relatările erau făcute de către oameni care au fost de faţă şi au scăpat cu greu din aceste vârtejuri.
Diverse dispariţii

     Date mai complete asupra altor dispariţii misterioase s-au evidenţiat după dezmembrarea fostei Uniuni Sovietice, deoarece abia atunci unele secrete straşnic păzite au ieşit la lumină. Astfel, din dosarele ultra-secrete ale armatei roşii aflăm despre dispariţia la 31 mai 1944 a crucişătorului Tiolkovsloi, la sud de Crimeea (la 70 km în larg), în plină zi. Cu toate că vremea era excelentă, căpitanul navei vecine povesteşte că respectivul crucişător a fost învăluit deodată de o ceaţă neagră cu sclipiri verzi, după care. a dispărut pur şi simplu de pe ecranele radar. La numai două luni după aceasta, o altă dispariţie: cinci avioane militare plecate în recunoaştere au intrat în ceaţa neagră cu sclipiri verzi, au dispărut de pe ecranele radar cu care erau urmărite şi nu s-au mai întors niciodată.

  Pe 5 decembrie 1945, 5 bombardiere americane de tip Grumnan TBM-3 Avenger, dispăreau în întunericul Triunghiului Bermudelor. Un lucru foarte straniu, însă deosebit de discutat la vremea aceea, a fost dispariţia a 5 bombardiere ruseşti, în aceeaşi zi în interiorul Triunghiului Morţii de lângă Crimeea (la numai 70 km de ţărm).
Expediţia de cercetare sovietică ce a fost dezlănţuită după anunţul oficial al dispariţiei bombardierelor nu a reuşit să găsească nicio urmă. Unele surse spun că ultimele transmisiuni ale aparatelor în zbor au relatat despre o ceaţă deasă din care avioanele nu reuşeau să iasă.
Exact ca şi în relatările avioanelor americane din Triunghiul Bermudelor. Fiind pe timp de pace, la ora acea nu exista nicio bază duşmană prin apropiere, de aceea ofiţerii ruşi au crezut că este vorba despre un accident, dar de pe urma lui ar fi trebuit să mai rămână măcar nişte urme fizice.
O altă dispariţie misterioasă s-a petrecut mult mai recent, în 1990, când un mic aparat de zbor grecesc dispărea la numai 30-40 km de ţărmul românesc.

Zona este cunoscută de pescari

   Pescarii români şi bulgari din zona de coastă ocoleau de multă vreme acea regiune, deoarece existau diferite legende şi superstiţii că acolo este o "apă blestemată".
Presa grecească din Atena atrăgea atenţia că, fiind un avion particular, pilotul nu cunoştea "traseul de ocolire" care era semnalat avioanelor "oficiale", dar sublinia că este necesar ca oficialităţile române să precizeze clar care sunt coordonatele acestei forme, pentru a evita alte dispariţii tragice.
Totuşi frecvenţa lor este mică, aceasta mai ales datorită faptului că este o zonă relativ puţin frecventată şi în general ocolită. Oficiali ruşi, însă, sunt de altă părere, ei susţin că aceste anomalii magnetice au o frecvenţă îngrijorătoare (una la două zile). Şi aici se emite ipoteza că aceste anomalii ar putea fi porţi către lumi paralele, care se deschid doar în anumite momente.

   Una din cele mai surprinzătoare dispariţii este cea petrecută cu câţiva ani în urmă (în 1991) a 80 de oameni care lucrau pe o platformă marină rusească de extracţie a petrolului. Platforma era legată prin staţie de baza de la ţărm, cu care era stabilit un protocol de comunicare zilnic. Într-o zi, fără niciun SOS, platforma a rămas mută la toate încercările de stabilire a contactului.
După câteva ore, baza a alertat poliţia de coastă, o escadrilă militară a făcut o recunoaştere şi platforma a fost descoperită şi recuperată la 50 km distanţă de locul iniţial de amplasare, plutind în derivă, fără nicio urmă de viaţă la bord şi fără niciun indiciu care să lămurească misterul dispariţiei echipei tehnice.
Platforma arăta de parcă cei 80 de oameni o prăsiseră în grabă, fără sa-şi ia niciun fel de bagaje, haine sau lucruri intime, fără să strângă sau să facă curat, de exemplu, pe mesele unde mâncau!...
  
 La ora actuală, armata ucraineană studiază cu mare atenţie această falie magnetică ce se deplasează lent, din zona lor, către apele teritoriale româneşti. Atunci, studierea ei şi responsabilităţile ce decurg din aceste studii vor reveni oficialităţilor româneşti.




3 comentarii:

Ilonely spunea...

Povestea poate avea un sîmbure de adevăr,însă...convinsă-s că au amestec suficient de mare rusnacii.
De fapt,vezi Triunghiul Bermudelor...


::::: Cum s-a născut misterul Triunghiului Bermudelor?
În anul 1952 George X Sands a scris într-un articol publicat în revista Fate (Soarta) că a observat că în zona Triunghiului Bermudelor a avut loc un număr neobişnuit de mare de accidente.
Sintagma "Triunghiul Bermudelor" a fost menţionată pentru prima dată în anul 1964 de către Vincent H. Gaddis într-un articol din revista Argosy. În acest articol Gaddis susţinea că în zona Triunghiului Bermudelor multe nave şi aeronave au dispărut în mod misterios în ultimii ani.
În 1969 John Wallace Spencer a scris o carte, "Limbo of the lost", în care subiectul a fost Triunghiul Bermudelor. În 1974 a fost publicată cartea "The Bermuda Triangle" de Charles Berlitz, care împreună cu filmul documentar "The Devil's Triangle", apărut în 1976, au dus la consolidarea misterului în conştiinţa publicului american (iar apoi, prin intermediul cinematografiei, în conştiinţa publicului de pe întreaga planetă).



::: Demontarea mitului: Teoria lui Larry Kusche
În anul 1975 Larry Kusche, fost pilot, iar apoi librar interesat de subiectul Triunghiului Bermudelor, a decis să facă o investigaţie pe această temă; rezultatele cercetărilor sale au fost publicate într-o carte apărută în acelaşi an numită cât se poate de explicit "Misterul Triunghiului Bermudelor - rezolvat". Ce a constatat Kusche?
Kusche a descoperit că cei mai mulţi dintre cei care au scris pe tema Triunghiului Bermudelor nu au făcut niciun fel de investigaţie privind adevărul celor susţinute, ci s-au bazat pe ce au spus alţii. De asemenea, acesta a mai aflat că cele mai multe dintre presupusele misterioase accidente, nu erau misterioase deloc la o analiză amănunţită. În unele cazuri, deşi se susţine că navele au dispărut fără urme, în fapt resturile navelor au fost găsite, iar cauzele incidentelor elucidate.


În alte situaţii se susţinea, în mod fals, că este suspect cum unele tragedii au survenit pe fondul unei mări liniştite şi unei situaţii meteo foarte bune; în fapt, în multe situaţii de dispariţii de nave ori aeronave principala probabilă cauză a fost starea rea a vremii.
Kusche a găsit inclusiv un caz în care un "misterios" accident survenit în regiunea Triunghiului Bermudelor nu avusese loc de fapt în această zonă, autorul iniţial al ştirii confundând porturile între ele; în fapt, accidentul fusese raportat la peste 3000 de mile de Triunghi.
Concluzia lui Kusche a fost că misterul Triunghiului Bermudelor este unul fabricat, rezultat al cercetării rudimentare şi al falsificării deliberate a informaţiilor vehiculate.

:::

Ilonely spunea...

::: Probabile explicaţii "pământene" privind accidentele din Triunghiul Bermudelor
Cel mai adesea cauzele dispariţiilor unor nave ori aeronave au legătură cu erori umane, defecţiuni tehnice ori vreme proastă. Astfel de cauze sunt printre cele mai probabile şi în "dosarul" Triunghiului Bermudelor. Am mai putea adăuga pentru regiunea Bermudelor şi pirateria.
În afara acestora ar mai fi de menţionat cazul special al "valurilor ucigaşe", valuri de dimensiuni mari, documentate ştiinţific abia în 1995 şi care pot apărea în regiunea Triunghiului Bermudelor, care este o zonă caracterizată uneori de manifestări meteo extreme. Aceste valuri ucigaşe apar în zona apelor de mare adâncime, se nasc brusc şi au dimensiuni neobişnuite pentru starea meteo în care se manifestă. "Valurile ucigaşe" sunt periculoase şi pentru vasele de mari dimensiuni, cum sunt transoceanicele. Apariţia acestor valuri este cauzată, cred cercetătorii, de convergenţa mai multor factori, cum ar fi vânturi puternici şi curenţi rapizi.
Triunghiul Bermudelor reprezintă o regiune cu un trafic naval şi aerian foarte dens. Prin urmare, probabilitatea de a avea aici un număr mai mare de accidente decât în alte zone este mai mare. În procente însă, lucrurile nu atrag în nici un fel atenţia. Nici companiile posesoare de nave, nici companiile de asigurări nu au luat vreodată măsuri pentru restricţia accesului în zona Triunghiului Bermudelor a navelor deţinute ori asigurate. Rapoartele Pazei de coastă din Florida arată că zona nu este caracterizată de accidente numeroase, care să ridice semne de întrebare referitoare la cauzele acestora; fenomene bizare nu au fost semnalate în regiunea Triunghiului Bermudelor de către surse credibile.
Aşadar, cel mai probabil, misterul Triunghiului Bermudelor este doar unul dintre misterele artificiale create şi întreţinute de inşi cu fantezie, "fabrica de vise" de la Hollywood şi presa aflată în căutare de senzaţional.

Vyruss DJ spunea...

foarte interesant articolul..nu stiam..bravo pt postare :) ;)